Ласкаво просимо, трон наразі вільний
13
травня 2015 О 23:39
125
Секрети успішної презентації та семінару

Мабуть, кожній з нас, бодай раз,
доводилося побувати на якійсь
презентації/воркшопі/семінарі/майстер-класі/конференції і т.д. Усі вони,
безперечно, різні за побудовою, змістом, метою, проте є одне, що об’єднує усі
ці заходи – організація!

Так, саме організація заходу одразу
впадає у вічі учасникам, саме на дрібнички люди найперше звертають увагу, і
навіть, якщо бюджет на проведення не дозволяє орендувати конференц-зал у Хаятт
Рідженсі чи у Інтерконтиненталі, все повинно бути проведено на достойному
рівні. Як казала колись моя викладач з практики німецької мови – кожен експромт
повинен бути ДОБРЕ підготовленим, а в такій справі експромти можливі лише з
боку лекторів чи тренерів, але не з боку організаторів.

Кілька важливих складових успішного
заходу:

  • Місце. Можливо,
    не так важливо, де саме проходить семінар, у якомусь конгрес-холлі чи в
    середній загальноосвітній школі № 15. Важливо щоб приміщення було комфортним –
    щоб там не було душно, але й не віяло могильним холодом із зламаного
    кондиціонеру. Зручне розташування учасників теж надзвичайно важливе, чи у колі,
    чи рядками, але усі повинні сидіти на зручних стільцях, інакше за 15 хвилин
    люди почнуть йорзати на сидіннях і глипати на годинник, в муках очікуючи
    кава-паузи.


  • Набір для
    учасника.
    Звісно ж кожен візьме з собою сяку-таку кулькову ручку,
    свій записник, чи може вхопить зі столу кілька аркушів А4 формату і таки
    занотує те, що йому видасться дуже важливим. Втім, як приємно, коли
    організатори подбали про тебе і на твоєму місці уже лежить зошит, фірмова
    ручка, можливо елементи сувенірної продукції, як-то чашка, флешка, чи брелок
    для ключів. Такі дрібнички більш промовисті за слова, і учасник знає – він тут
    бажаний гість, його присутність важлива, навіть якщо гарна ручка потім буде
    передарована шефу чи товаришу.


  • Засоби
    презентації.
    Будь-який захід має на меті донести важливу інформацію
    до слухача, саме тому, лектора чи
    тренера повинні добре чути усі! У випадку, коли приміщення велике і учасників багато – необхідно подбати про радіомікрофон,
    якщо ж приміщення камерне, тоді лектор повинен говорити чітко, ясно і в міру
    голосно. Якщо ж доповідач підготував презентацію, то він повинен продемонструвати
    її учасникам. Або у вигляді роздрукованого матеріалу, або використовуючи
    мультимедійний проектор. Розказувати презентацію «на пальцях», все одно що
    казати іноземцеві – «сало як сало, що його куштувати».
  • Манера
    подачі матеріалу.
    Тренер, звісно ж, готується до своїх доповідей, але при
    цьому повинен пам’ятати, що він не на сцені і не виступає сам для себе, а має
    бути максимально близьким до слухача. Учасник конференції повинен винести з неї
    корисну інформацію, і саме тому її потрібно подавати доступною мовою, варто
    трішки притрусити жартами, проілюструвати прикладами. Слухач не повинен
    почуватися як у школі, де в кінці обов’язково має скласти іспит. Йому важливо усвідомлювати, що тренер на його боці, він не збирається засуджувати
    його за незнання англійської мови чи нерозуміння деяких термінів, адже
    основне завдання тренера – навчити, пояснити.


  • Кава-пауза.
    Як-то кажуть, війна війною, а обід за розкладом. Так і тут, лекція-лекцією,
    а усі, в результаті, чекають і на чашечку кави/чаю, склянку соку/води, і на тістечка,
    чи печиво, і на неформальну бесіду про погоду/футбол/моду і т.д. Дуже добре,
    коли напої подаються у гарному посуді – у делікатних чашках з блюдцями, у
    високих склянках. Якщо ж фінанси не дозволяють фарфору-фаянсу, то посуд може
    бути більш скромним, але обов’язково чистим, не допускаються подряпини чи
    тріщини, ложечок для цукру повинно вистачати усім і учасники не повинні
    передавати цей інвентар, як естафету, з рук в руки. Звісно ж не усі можуть
    дозволити собі вишукані тістечка чи кіш-лорен, в якості ласощів, але печиво
    «Марія» мабуть теж не найкращий варіант. Оберіть щось достойне й викладіть
    гарно на тарілку, і не забудьте про серветки, адже то тільки в дитинстві всі
    любили приказку: після ситного обіду, витри руки об сусіда.

А ще, не менш важливо, щоб на вашій
конференції люди почувалися легко, невимушено, мали гарний настрій і тоді вони
будуть активно брати участь в обговореннях, не соромитимуться ставити
запитання, а значить отримають якісні знання.  

Успіхів вам та вдячних слухачів!

(с) Мирослава Кошка

Мирослава Кошка
Автор:
Мирослава Кошка
comments powered by HyperComments