Ласкаво просимо, трон наразі вільний
16
червня 2016 О 9:16
196
UaModna: українське – це круто!

Як часто буває, що ми захоплюємося проектом, відстежуємо усі цікавинки і оновлення, активно читаємо, обговорюємо з друзями! А за будь-яким проектом завжди стоїть команда: люди, котрі прокидаються щоранку з тисячами геніальних ідей, котрі бігають містом з очима, що блищать, і придумують ще більше нового, інтригуючого! Перший українодівочий сайт гарного настрою "Каралєвна" вже давно з превеликим захопленням спостерігає за мистецьким порталом UaModna і сьогодні ми пропонуємо познайомитися з засновницею порталу, з панянкою, на ім’я Світлана Іванишин-Угрин, котра, власне придумала і втілила свій творчий задум, а також із творчою командою порталу. Поїхали!

Українських чи, вірніше, україномовних видань донедавна
було вкрай мало. І українське, свого часу, не завжди можна було назвати модним.
Чому ви обрали саме таку назву, такий шлях? Словом, чому U
aModna?

  • Світлана: Я завжди вважала, що «модним» може стати будь-що за
    правильного подання. Коли ми переїхали на постійне проживання до Чикаго, я
    відзначила, що культурне життя в українській діаспорі обмежується або дуже
    формальними відзначеннями традиційних свят, або «народними гуляннями». Звісно,
    відбувалися виставки, презентації, але все це було адресовано на публіку, якій
    «за…». Тоді виникла ідея створити платформу для українського контенту, котрий
    би можна було назвати не лише цікавим, повчальним, інформативним, але й
    популярним і «модним». Найцікавіше, що таке подання імпонує не тільки молодим
    людям. Те, що українське – це круто, сприймається читачами чи глядачами будь-якого
    віку.
  • Власне, слово «модне» в контексті нашого проекту не було пов'язане безпосередньо
    з індустрією моди. Колись слово «модно» вживали як синонім до «круто». Оскільки
    я ніколи не сумнівалася в тому, що все українське - модне, то підійшла до цього
    питання з дещо нетрадиційного боку. Передусім, ми почали розповідати про
    відомих людей, котрі мали українське походження, але про це мало хто знав. Ми обирали
    такі постаті, котрі є популярними в цілому світі. Також вирішили проштовхувати
    ідею «гуманізації» вічних українських ідолів, того ж таки Шевченка та інших, з
    яких поробили історичні «пам’ятники», забуваючи, що це були живі та цікаві
    люди.
  • А головне, мені хотілося, щоб в діаспорі також знали про те, що в Україні
    відбуваються культурні процеси, які виносять нашу країну на світовий рівень.
    Тоді ж і виникли гасла нашого проекту «Українцем бути модно» та «Будь українцем
    не за походженням, а за духом!». Хотілося, щоб «українець» у свідомості представника будь–якої іншої нації
    асоціювався з чимось хорошим, прогресивним та… «модним» /усміхається/.

У вас двомовна версія сайту: українською та англійською
мовами. Ви орієнтуєтеся також і на закордонного читача?

  • Світлана: Звісно,
    ми орієнтуємося на англомовного читача.
  • Команда: Стереотипи
    стосовно різних народів існували, існують і будуть існувати завжди. Україна –
    не виняток. Але хотілося б, щоби в нашої країни була трішки інша, краща слава –
    та, на яку ми справді заслуговуємо. Дуже багато іноземців не розрізняють
    Україну та Росію; наших земляків, які чогось досягли, вважають вихідцями з
    інших країн; у світі існує дещо спотворене враження про те, як ми насправді
    живемо. Все це є причиною відсутності адекватної інформації, зокрема в мережі.
    А хто ж нам з цим допоможе, як не ми самі. Подаючи англомовні версії
    публікацій, ми ділимось зі світовою спільнотою своїм досвідом, своєю спадщиною,
    своїми традиціями і думками. Сподіваємось, це допоможе нам хоча б трішки
    наблизитись до формування позитивного іміджу нашої країни в очах світу! 

Портал UaModna з’явився у 2012 році, як за цей час ви змінилися?
Як проект набирав обертів? Хто його рухав і хто, власне, за ним стоїть? (тут
хотілося б познайомитися із засновниками)

  • Світлана: Портал з'явився за рік до подій на Майдані, коли
    самооцінка українців була не надто високою. Ми робили деякі заходи під своїми
    гаслами і вони набули популярності серед молоді. Платформа стала відомою дуже
    швидко. Незважаючи на те, що я зараз займаюся іншим проектом, мене і надалі
    сприймають як «юамодну». Ідея виникла в
    розмовах з чоловіком, потім сформувалася та відшліфувалася в обговореннях з
    цілою командою. Це можна назвати сімейним проектом, позаяк сім'я тут вживається
    у дуже широкому сенсі, «юамодна сім'я».
  • Роблять проект люди,
    котрі ідейно захоплені, адже були скептики навіть серед своїх. Тепер, коли дух
    українців піднесений, проект набув нового поштовху завдяки тому, що ним
    займається чудова команда під керівництвом головного редактора - Євгенії Гунчевської.
    Я і Віталій (сріввласник) перейшли у статус дописувачів та дорадників.

У Вас працює багато журналістів, вони усі українці, чи,
може, є іноземці?

  • Світлана: Наші
    дописувачі – не зовсім журналісти, оскільки це творча, а не медійна платформа.
    Люди завжди прагнуть стати частиною чогось цікавого, позитивного та
    популярного. Я пам'ятаю, ми багато говорили про те, що слід спочатку
    напружитися самим, наповнити платформу якісним змістом, а потім почнуть підтягуватися
    люди. Так, власне, і сталося, хоча ми продовжуємо працювати над авторськими
    текстами і надалі, публікувати інтерв'ю, репортажі тощо.
  • Команда: Ми
    даємо кожному охочому шанс висловити власну думку. І дуже приємно бачити, що
    таких охочих насправді чимало. У нас є як дописувачі з України, так і
    представники української діаспори різних країн.

От, скажімо, є молода і творча людина, яка хотіла б стати
частинкою вашої команди, писати статті для Вашого порталу, які наступні кроки?
Куди бігти, куди писати? Чи є тестові завдання, які потрібно виконати?
Співбесіда? Як Ви підбираєте команду?

  • Команда: Кожен,
    хто бажає поділитися своїми дописами, фото- чи відео-роботами, повинен всього
    лише зареєструватися на сайті. Долучившись до нашого проекту, кожен автор
    одразу ж отримує власну сторінку, на якій може розміщувати будь-які публікації
    від свого імені. Усі дописи проходять модерацію і тоді з’являються на головній
    сторінці нашого сайту. Ми дуже раді кожному новому автору, адже він допомагає
    нам досягнути нашої мети – популяризувати Україну!

Чи проводите командні злети, аби відчути
родинно-корпоративних дух?

  • Команда: Деколи
    складається таке враження, що своїх дописувачів (особливо постійних) ми знаємо,
    наче рідних :) Часом отримуємо від них привітальні листівки поштою та
    маленькі подарунки. Це дуже приємно і мотивує розвиватися, працювати ще краще.
  • На жаль, не завжди буває
    можливість познайомитися з нашими дописувачами «офлайн». Ми розташовуємось в
    Івано-Франківську, а наші автори живуть у різних містах України, а то й
    закордоном. Це трохи ускладнює організацію «командних злетів». Однак ми завжди
    раді, коли випадає нагода познайомитися з нашим дописувачем і сподіваємося, що
    в майбутньому ми таки зможемо зібрати усіх наших авторів на такі собі «домашні
    посиденьки» :)

Які ваші творчі плани на майбутнє? Чи плануєте паперову
версію видання?

  • Команда: За роки
    існування проекту було зроблено чимало роботи, реалізовано чимало хороших ідей,
    однак ще більше їх виникло :) Звичайно, ми не збираємось зупинятися на
    досягнутому, адже є постійне бажання розвиватися, вдосконалюватися. Наприклад,
    хотілось би таки вийти за межі інтернету і проводити цікаві заходи та події для
    наших авторів та читачів у різних містах України, а також у діаспорі.
  • Про друковану версію UaModna також уже замислювались! Щойно випаде така нагода, обов’язково реалізуємо цей
    задум!

Що можна знайти на робочому столі й у сумочці ідейної натхненниці проекту UA Modna?

  • Світлана: На
    моєму столі можна знайти все, що завгодно – від книжок по юриспруденції та
    світової літератури до малюнків моїх дітей /сміється/. В сумочку я сама боюся зазирати.
    Там можна знайти повний набір для виживання у випадку нападу голоду в дітей чи
    просто……нападу зомбі на мирне місто (це жарт, звісно).

Що полюбляють читати творці/творчині порталу?

  • Світлана: Я
    люблю читати аналітичні статі з політики та різних соціальних проблематик, а також
    класичну літературу (в тому числі й сучасну). Останнім часом полюбила блоги в
    стилі Люди Нью-Йорку (Humans of New York), тому що долі людей часом бувають
    більш захоплюючими за романи. Одна з книжок, яку читаю зараз – “Тремтячі еліти”
    Юрія Покальчука, я в захваті.
  • Аліна (контент-менеджер): обожнюю класичну зарубіжну літературу, але зараз читаю
    біографію Ілона Маска :) Дивно, але цікаво.
  • Руслан (режисер
    монтажу, контент-менеджер): Безперечно, соц. мережі. Без них ніяк :) Стрічки періодично
    дбайливо модеруються, щоб уникати нецікавих штук, які забирають час. Окрема
    увага відводиться різноманітним матеріалам про кіно і спорт. Зрідка, політична
    аналітика. Це питання звички. За освітою я політолог, а політологів колишніх не
    буває. Книги - це окрема любов.
    Остання прочитана - ″Машенька″ Володимира Набокова. В черзі — десятки книг, як і фільмів. 24 години в добі мало /усміхається/.

  • Віта
    (менеджер з реклами, контент-менеджер): Я насправді дуже люблю читати і кайфую
    від кожного прочитаного твору. Останнім часом віддаю перевагу сучасній
    українській літературі. Адже, на мою думку, найкраще можна збагнути суспільство
    та різні події, які відбуваються в країні, у якій ти живеш, через її
    літературу. Зараз для мене справжніми
    знахідками сучасності є твори Сергія Жадана та Василя Шкляра.
  • Женя
    (контент-менеджер, редактор): Кілька років тому якось дуже «потягнуло» на
    книги. Шкода лише, що часу не так багато, бо перелік цікавої літератури зростає
    з кожним днем :) Поки що зачитуюся Орвеллом, Воннегутом та Маркесом. Дуже
    люблю Едгара Аллана По. В планах – краще дослідити українську літературу, бо зі
    шкільних часів якось мало до неї зверталась, але переконана, що в ній є багато
    цікавого.
  • Ліляна
    (менеджер UaModna
    Shop): Головним захопленням в літературі вважаю класичні
    твори. Також дуже подобаються детективи та фантастика. Зараз читаю Томаса
    Кініллі «Список Шиндлера».

Де шукаєте натхнення? І де знаходите його?

  • Світлана: В
    людях та різних життєвих ситуаціях.
  • Аліна (контент-менеджер): Світ настільки різноманітний, що, здається, натхнення
    саме нас знаходить. Інша справа – правильно його подати на платформі.
  • Віта (менеджер
    з реклами, контент-менеджер): Натхнення я отримую від людей, які мене оточують,
    від подорожей чи цікавих подій. Одним словом, від чогось нового та драйвового.
  • Руслан (режисер
    монтажу, контент менеджер): Надихають люди, фільми, книги. Спеціально його не
    шукаю. Натхнення — примхлива штука. Коли кличеш, не приходить /усміхається/. Варто ловити
    якомога більше позитивних миттєвостей, які, зрештою дають, необхідний запас
    емоцій, достатній для реалізації задуманого.
  • Женя
    (контент-менеджер, редактор): Натхнення навколо нас, просто потрібно навчитися
    бачити щось цікаве навіть у найбуденніших речах. Це дуже важко, знаю з власного
    досвіду, але результат дійсно того вартий!
  • Ліляна
    (менеджер UaModna Shop): Часто джерелом натхнення стають люди, які мене
    оточують. А ще фільми і музика можуть надихати на цікаві ідеї.

Ваш авторський рецепт гарного настрою!

  • Світлана: Рецепт
    дуже простий: людям важко усвідомити, що життя несправдливо коротке. І дуже
    нерозумно його порожньо проживати. Не вважаю поганий настрій чимось
    неправильним. Адже найглибші думки часом бувають саме тоді, коли настрій не
    найкращий. Треба шанувати все, що дає будь-яка мить життя і вбачати у кожному
    досвіді певну корисність.
  • Аліна (контент-менеджер): Кожен сам обирає, з яким настроєм прокидатися і проживати
    не тільки свій день, а й створювати його оточуючим. Ніколи не допускайте
    поганих думок, стороніться їх і чудовий настрій гарантований. Думайте і творіть
    добро, а результат не забариться.
  • Женя
    (контент-менеджер, редактор): Хороший настрій втримати часом буває досить
    важко. Та себе завжди можна переконати в тому, що не все так погано. Намагаюся
    жити за принципом, що безвихідних ситуацій не буває, а отже будь-яка темна
    смуга у житті незабаром мине. Головне – відволіктися на щось приємне і хороше
    та перечекати «негоду» /усміхається/.
  • Віта (менеджер
    з реклами, контент-менеджер): Мені
    насправді настрій дуже легко підняти: чашка запашної кави зранку, улюблена
    музика вдень або просто спостерігати за своєю кішкою ввечері – це чудово!

  • Юля (контент-менеджер): З’їсти вранці морозива і пам’ятати, що вранці все починалося з морозивка – найкраще натхнення /усміхається/.
  • Руслан (режисер
    монтажу та контент менеджер): Рецепт дуже простий — «не напрягатись». Як би це
    не звучало, варто взяти за правило. Життя примхлива штука і не завжди все йде
    за запланованим сценарієм. Різкі, неочікувані повороти варто сприймати як
    належне. Зрештою, без несподіванок було б не так цікаво.
  • Ліляна
    (менеджер UaModna
    Shop): Ключовою складовою хорошого настрою вважаю хороше
    самопочуття. Коли нічого не болить і не турбує, бачити хороші речі навколо стає
    простіше, а отже і сумувати немає причин /усміхається/.

Розмову вела Слава Світова

Перший українодівочий сайт гарного настрою "Каралєвна" бажає команді творчого порталу UA Modna зеленого світла на шляху до успіху, нових звершень, вдячних Читачів, цікавих проектів і багато сонця! Нехай вдасться усе задумане!


Мирослава Кошка
Автор:
Мирослава Кошка
comments powered by HyperComments